Ondanks de hitte wordt er hard gewerkt aan het spoor, Krommenie………

DSCN0041

Het is heet in Krommenie zeker 26 graden, maar de werkers aan het spoor moeten het helemaal bloedheet hebben, maar het is aan niks te merken, ze werken keihard door. Ze hebben warme pakken aan, dat zal niet helpen om af te koelen.

De treinen vanaf Zaandam naar Uitgeest rijden een week niet, een bus neemt het over, een bus die minder vaak rijdt dan de treinen.

DSCN0027

 

Het is rustig op het perron.

DSCN0012

Je mag ook niet op het perron, het is afgezet, maar niet erg heftig, op sommige plaatsen zou je er makkelijk op kunnen komen, maar wie dat doet loopt veel gevaar. Want een happer haalt de oude spoorbielzen weg en de nieuwe, betonnen liggen al klaar of zijn al geplaatst. Hoeveel hebben die oude bielzen wel niet meegemaakt en wie weet hoe oud ze zijn?

DSCN0031

Hier zie je de happer en de nieuwe bliezen al klaarliggen.

DSCN0029

Hier liggen oude en nieuwe bielzen.

DSCN0018

DSCN0017

Maar als je nu denkt veilig op het spoor te kunnen werken en lopen, dan heb je het goed mis. Deze mega lange trein, kwam gewoon langs…… Op foto drie zie je hoe lang deze trein was en dan nog staat hij er niet helemaal op.

DSCN0034

En natuurlijk verliep dat allemaal goed, maar al met al was ik onder de indruk van al die harde werkers en al die aparte wagens en happers.

DSCN0043

Hulde aan al die harde werkers!

DSCN0038

Bij De Remise stond al een poosje alles klaar voor die harde werkers.

DSCN0016

Vond het geweldig om dit allemaal te zien!

Trudy Den Herder.

Foto’s: Studio Den Herder.

30 gedachten over “Ondanks de hitte wordt er hard gewerkt aan het spoor, Krommenie………

      1. Oh, gelukkig voor je, ik heb de zon eerst achter en dan voor, maar ik ben wel bij met de zon want ik heb collectoren op mijn dak, het is een topjaar!

        Like

      2. Ja, ik lever nu al zo lang ik ze heb terug aan Qurrent, dus ik krijg geld terug, nu nog alleen gas betalen en dat zal wel weer flink oplopen in de winter, maar in elk geval heb ik zo lang ik die dingen heb, geen stroom gekocht, alleen maar zelf opgewekt en doorverkocht, ik vind het super! Nu ben ik bezig van het gas af te komen, dat is een dure klus, ik begin bij mijn gasstel, daarna wil ik douchen met water opgewarmd via mijn dak, daarna wil ik aardwarmte of zo iets, ben erg bezig! Ik hoop dat het lukt!

        Like

    1. He, kan mijn antwoord niet meer vinden, bij jullie is het veel warmer, ik merkte dat al toen ik onlangs naar Antwerpen ging, hoe zuidelijker we kwamen hoe heter, sterkte. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Like

    1. Ja, wat een mannen he en dank, ja, ik had het ook snikheet, de warmte loopt daar zo vast, maar vond het een uniek kans, ik zit al weken te kijken hoe ze alles brengen en voorbereiden, vrijdag werden de incheckpaaltjes gebracht daar waar de bus vertrekt, was ook zo grappig, dingen die je zelden ziet.

      Like

  1. Ja, ik denk vaak aan jou, bij jullie is het veel heter, wij hebben de verkoeling van de zee, toen ik onlangs naar Antwerpen ging voelde ik al dat het zuidelijker veel heter was dan bij ons. Nou houd je taai! xxxx

    Like

  2. Het is prachtig weer, maar niet alleen de natuur heeft het er erg zwaar mee.
    In de ochtend uren is het minder warm dan in de middag, dus petje af voor de werkers.
    Dat is een hele operatie, maar nu is het vast rustiger omdat het zomervakantie is. Hans

    Geliked door 1 persoon

    1. Denk dat ze het daarom nu doen. Het was minder heet dan gister, maar terwijl ik daar stond had ik het al snikheet, de warmte loopt daar vast, er is geen weiland meer die verkoeld. Morgen warmer, ik bewonder die mensen ook, ze zitten ook in hete dingen, ik hoop met airco.

      Like

  3. Wij kennen deze plek. Och daar is ook werkzaamheden bezig om te doen. Moet ook vernieuwd worden rails. Het word straks mooi. Ik vind altijd wel eens lang duren voordat klaar komt. Leuke foto’s van deze kleine station. Fijne dag gewenst.

    Geliked door 1 persoon

    1. Hittegolf in de trein is niet te doen om te reizen. Pfffff…. Het word zeker te heet. Airco in de trein is moeilijk. Het is niet altijd zo. Dat hebben wij gemerkt. Het is niet te doen.

      Geliked door 1 persoon

  4. Krommenie, daar woont familie van me. Mijn vader kwam uit de Zaanstreek.
    Ja, hier wordt ook gewoon hard gewerkt ondanks de hitte. Kreeg je vroeger tropenuren, dat lijkt er tegenwoordig niet meer bij te zijn. Het is afzien, en die gasten moeten goed drinken. Het voordeel van betonnen bielzen is groot natuurlijk. Hoewel de houten ook wel erg lang meegingen.

    Geliked door 1 persoon

    1. Ach wat leuk, ik ben hier ook geboren. Ja, die mannen werken hard en dat met die hitte, op het spoor loopt de warmte ook vast, ik was blij dat ik er gister weg was, zo heet,vandaag wordt het nog heter, arme mannen. Ja, ik vroeg me af, hoe lang die houten zijn meegegaan.

      Like

  5. Tja, het moet gebeuren natuurlijk, wel jammer dat ik nu net geen vakantie heb en deze week maar liefst vijf dagen met die bus meemoet. Hopelijk valt het mee met de drukte en warmte. Leuke reportage👍

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie